Nieuwsbrief Karpercommissie november 2023

Zondag, 26 november 2023

Beste Karpervisser,

Vanwege de aanhoudende overlast de afgelopen jaren rondom visplas Ekkersweijer, heeft de Eindhovense Hengelsport Vereniging in samenwerking met Sportvisserij Zuid-West de handen in een geslagen om een nieuw beleidsplan uit te werken.

Wat houdt dit in?
Vanaf 1 januari 2024 is visplas Ekkersweijer niet langer als nachtwater in de landelijke lijst van viswateren voorkomen. Er zal door verenigingscontroleurs, boa’s van sportvisserij en politie met regelmaat gecontroleerd gaan worden. Het nachtvissen is vanaf die datum alleen nog toegestaan voor leden van de Eindhovense Hengelsport Vereniging, die in het bezit zijn van een geldige nachtvisvergunning.

Manier van aanmelden
Via de website kunnen leden van de Eindhovense Hengelsport Vereniging, die voor 01-01-2023 lid zijn, zich tot 31 december 2023 aanmelden voor de nachtvisvergunning 2024. Deze nachtvisvergunning kost €25,- per jaar en dit bedrag dien je zelf over te maken naar de Eindhovense Hengelsport Vereniging (IBAN: NL26 INGB 0001 4067 31) onder vermelding van de volgende gegevens:
-Nachtvis2024
-Volledige voor- en achternaam
-Vispasnummer (13-cijferige code, te vinden rechtsonder op de vispas)

Alle inkomsten zullen de komende jaren door de vereniging volledig gespendeerd worden aan diverse verbeteringen in- en rondom het viswater.

Dit betekent dat je in ieder geval vóór 1 januari 2023 lid moest zijn van de Eindhovense Hengelsport Vereniging om in aanmerking te komen voor een nachtvisvergunning 2024. Ook vind je op de website het nieuwe regelement, waaraan iedereen die zich aanmeld voor een nachtvisvergunning zich dient te houden. Enkel volledig en correct ingevulde aanvragen zullen wij in behandeling nemen. (tijdig aangemeld en betaald)
Manier van uitgifte
We verstrekken de nachtvisvergunning enkel fysiek op vaste dagen aan de desbetreffende aanvrager. De uitgiftedata staan in het aanmeldformulier vermeld. Aanvragers moeten persoonlijk langs te komen om hun nachtvisvergunning op te halen.
LET OP: Neem bij het afhalen van je nachtvisvergunning een pasfoto mee. Deze foto hoort op je nachtvisvergunning en zonder pasfoto is deze niet geldig.

Heb je vragen, neem dan gerust contact op met onze karpercommissie. Dat kan via email: Eindhovensehsv@gmail.com Wij proberen uw vragen dan zo snel mogelijk te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Karpercommissie